به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

«بازاریابی ویدئویی» برای مشاغل کوچک و محلی؛ مناسب یا ناشدنی؟

در این مقاله - همانطور که از عنوان آن بر می‌آید - قصد داریم در مورد اهمیت و یا غیرممکن بودن بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای کوچک سخن بگوییم. اجازه دهید به عنوان مقدمه، چند پرسش کوتاه را مطرح نمایی

در این مقاله - همانطور که از عنوان آن بر می‌آید - قصد داریم در مورد اهمیت و یا غیرممکن بودن بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای کوچک سخن بگوییم.

 

اجازه دهید به عنوان مقدمه، چند پرسش کوتاه را مطرح نماییم:

 

آیا کسب و کارهای کوچک و مشاغل محلی نیز به بازاریابی ویدئویی نیاز دارند یا خیر؟

 

آیا می‌توان گفت این نوع بازاریابی بسیار پرهزینه است و لذا فقط برای کمپانی‌های معظم و شرکت‌های چندملیتی و مانند آن مناسب است؟

 

به عبارت دیگر، یک کسب و کار ساده که قاعدتاً نمی‌تواند بودجه‌های هنگفت و چند صد هزار دلاری به بازاریابی ویدئویی اختصاص دهد، می‌تواند کمپین موفقی راه‌اندازی کند و در نهایت به نتایج مورد نظر دست یابد؟

 

اصولاً چنین کاری شدنی است؟

 

                                                    

 

پاسخ این سوالات آن است که بازاریابی ویدئویی تقریباً برای همه مناسب و کاربردی است؛ از جمله شرکت‌های کوچک و خرده‌فروشی‌ها.

 

منتهای مراتب کسب موفقیت در این نوع بازاریابی مستلزم رعایت یک سری فوت و فن‌هایی است که در این نوشتار به بخش‌هایی از آن اشاره می‌شود.

 

کمال‌گرایی ممنوع!

 

ویژگی‌های افراد کمال‌طلب این است که معیارهای بسیار سطح بالایی دارند و از نظر آنها همه چیز باید کامل و بی‌نقص باشد.

 

بر همین اساس، برخی مدیران وسواس و کمال‌گرا معتقدند شرکت آنها فقط وقتی می‌تواند بازاریابی ویدئویی در یوتیوب را شروع کند که نیروهای تحت امر او قادر باشند کلیپ‌هایی در حد و اندازه فیلم‌های هالیوود تولید کنند.

 

این طرز فکر نادرست است: اولاً مخاطبان چنین انتظاری از یک شرکت ندارند؛ ثانیاً تولید فیلم‌های هالیوودی معمولاً به تخصص، هنر، دانش و بودجه فراوانی نیاز دارد؛ ثالثاً اینجا عرصه بسیار پررقابتی است و نباید زمان را تلف کرد و دست روی دست گذاشت.

 

سنگ مفت گنجشک مفت!

 

عبارت «سنگ مفت گنجشک مفت» کلامی آشناست.

 

ظاهراً این ضرب‌المثل شیرین فارسی مربوط به زمانی بوده که بشر پرندگان را با پرتاب سنگ شکار می‌کرده است و چون سنگ همه جا فراوان است و هزینه‌ای هم ندارد، بنابراین وی می‌توانسته بدون صرف هزینه، این روش را به تعداد نامحدود برای صید پرندگان به کار برد.

 

حالا استفاده این ضرب‌المثل در مبحث ما این است که شما نیاز نیست حتماً با ویدئوهای تولید خودتان بازاریابی کنید.

 

اینترنت - و یوتیوب که یکی از سایت‌های آن است - پر است از هزاران هزار کلیپ و فیلم.

 

شما باید آن کلیپ‌هایی را که با چارچوب کاری‌تان مطابقت دارد برگزینید و با استفاده از همان‌ها، کمپین ویدئویی خود را آغاز کنید.

 

لااقل برای شروع بد نیست.

 

ویدئو، ترافیک آینده اینترنت

 

واقعیت آن است که در آینده ویدئو به ترافیک اصلی اینترنت تبدیل خواهد شد.

 

چندی پیش خبری منتشر کردیم با عنوان ویدئو سلطان آینده اینترنت و در آن اشاره داشتیم به این که طبق پیش‌بینی سیسکو، در سال 2018، در آمریکا 84 درصد ترافیک اینترنت به ویدئو اختصاص خواهد یافت.

 

                                            


در کنار رشد سرسام‌آور استفاده از اینترنت و افزوده شدن تعداد کاربران آن، نباید استفاده روزافزون از تلفن‌های هوشمند را از یاد برد.

 

این تلفن‌های همراه از قابلیت‌هایی همچون برخورداری از صفحه نمایش بزرگ و سرعت بالا برخوردارند و کاربران‌شان از تماشای ویدئوهای یوتیوب در آنها لذت می‌برند.

 

در هم تنیدگی ویدئو و شبکه‌های اجتماعی

 

نکته مهم دیگری که نباید در این حوزه نسبت به آن غافل ماند این است که طبق پیش‌بینی برخی کارشناسان، ویدئو و شبکه‌های اجتماعی در هم ادغام خواهد شد.

 

اگر چه واضح است سئوی ویدئوهایی که در سایت رسمی شرکت‌تان کار می‌گذارید بسیار مهم است، ولی از آن سو، سایت‌های به اشتراک‌گذاری فیلم - که یوتیوب مهمترین آنها است - به عنوان بخشی از یک شبکه اجتماعی که انقلابی در حوزه ویدئوهای آنلاین به وجود آورده است، نیز کاملاً حائز اهمیت بوده و نباید در کمپین‌های بازاریابی ویدئویی نسبت به آن بی‌اعتنا بود.

 

آمار یوتیوب واقعاً خیره‌کننده است: حدود 800 میلیون بازدیدکننده یکتا در ماه!

 

شاید حتی اگر یک ویدئو - فقط یک ویدئو - بتواند در این عرصه به خوبی عرض اندام کند و چشم کاربران را برباید، قادر باشد یک کسب و کار را کاملاً متحول سازد.

 

منبع: پایگاه Small Business Trends


---
«بازاریابی ویدئویی» -مشاغل کوچک - محلی- Small Business -News- Video Marketing- Guide
28 بهمن 1393
__