به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

ضرورت استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی ویدئویی

مغز انسان تصاویر را 60 هزار بار سریع‌تر از پیام‌های نوشتاری پردازش می‌کند.  همچنین تصاویری که در ویدئو عرضه می‌شود، شش برابر بیش از چیزهایی که خوانده می‌شود در ذهن حفظ می‌گردد.  بازاریابی ویدئویی اکنو

مغز انسان تصاویر را 60 هزار بار سریع‌تر از پیام‌های نوشتاری پردازش می‌کند.

 

همچنین تصاویری که در ویدئو عرضه می‌شود، شش برابر بیش از چیزهایی که خوانده می‌شود در ذهن حفظ می‌گردد.

 

بازاریابی ویدئویی اکنون دوران طلایی خود را سپری می‌کند.

 

امروزه بازاریاب‌ها می‌توانند به آسانی یک کمپین راه‌اندازی کنند، محتواها را در حد وسیعی به اشتراک بگذارند، نتایج را با جزئیات بسیار ریز رصد و پیگیری کنند، و جالب این که قادرند همه این کارها را به راحتی از دفتر کار خود سامان دهند.

 

در چند سال اخیر، روند به کارگیری کمپین‌‎های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی آسان و سریع شده است.

 

این بدان معناست که شما می‌توانید هم از قابلیت‌های فراوان کمپین‌های ویدئویی بهره‌مند شوید و هم با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی، پیام خود را مستقیماً به مخاطبان بیشتری برسانید.

 

یک مثال ویژه و دست به نقد، برای تایید این مدعا، فیس‌بوک است که چندی پیش سرویس اشتراک ویدئویی خود را راه‌اندازی کرد.

 

شما اکنون می‌توانید یک ویدئوی فیس‌بوکی را در پست وبلاگی خود جاسازی و به اصطلاح Embed کنید، مشابه جاسازی ویدئوهای یوتیوب.

 

                                 

 

پیش از این کاربران برای درج ویدئوی فیس‌بوکی تنها یک راه داشتند: قرار دادن کل پست مربوطه در پست وبلاگی‌شان.

 

علاوه بر این، شما می‌توانید محتواهای ویدئویی‌تان را به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید و آن را به طور ویروسی منتشر نمایید.

 

لذا می‌بینید که رسانه‌های اجتماعی مکان بسیار مناسبی برای راه‌اندازی کمپین های بازاریابی است.

 

البته میزان موفقیت این کمپین‌ها معمولاً بستگی به این دارد که مخاطبان شما، محتواهای‌تان را چقدر لایک، Share و ری.توییت کنند.

 

به همین دلیل است که اکنون ویدئو بیش از گذشته به پای ثابت شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

 

سرویس استریم ویدئویی Periscope، قابلیت نمایش 15 ثانیه‌ای ویدئو در اینستاگرام و قابلیت جدید درج ویدئو در فیس‌بوک همگی شواهدی بر این مدعا هستند.

 

یک کارشناس به نام Ryan Stone معتقد است از جمله مهمترین مزیت‌های ویدئوی آنلاین می‌توان به قابلیت به اشتراک‌گذاری، تعاملی بودن، توانایی هدف گرفتن مخاطبان و سنجش‌پذیری آن اشاره کرد.

 

به خاطر همین قابلیت‌های مهم است که بازاریاب‌ها سعی می‌کنند بازاریابی ویدئویی و پتانسیل رسانه‌های اجتماعی را با یکدیگر مخلوط کنند.

 

از نرخ تبدیل غافل نشوید

 

وقتی شما تصمیم گرفتید کمپین بازاریابی ویدئویی خود را به راه اندازید، از یاد نبرید که «دیده شدن» ویدئو تنها هدف شما نیست.

 

حتی اگر ویدئوهای شما هزاران بیننده داشته باشد ولی هیچ یک از این افراد به مشتری شما تبدیل نشوند و به عبارتی نرخ تبدیل، صفر یا بسیار پایین باشد، شما برد نکرده‌اید.

 

به طور طبیعی شما بیننده را برای این می‌خواهید که بتوانید او را به مشتری و مصرف‌کننده تبدیل نموده و حتی‌الامکان ترافیک سایت‌تان را بالا ببرید.

 

کمپین‌های شما به بینندگان فعال نیاز دارد، ولی نه فقط کاربرانی که می‌آیند ویدئوهای شما را تماشا می‌کنند، آنها را احیاناً لایک و Share می‌کنند و خلاص!

 

در کوتاه سخن، یک کمپین بازاریابی ویدئویی اگر به طور موفق و کارآمد عمل کند، این فرصت را در اختیار بازاریاب‌ها قرار می‌دهد که رابطه‌ای دوسویه و مستمر بین برند و مصرف‌کننده به وجود آورند.

 

منبع: ترجمه نسبتاً آزاد از tech.co


---
شبکه‌های اجتماعی -بازاریابی ویدئویی- Marketer -Should -Consider -Video Marketing- Campaign
25 خرداد 1394
__