به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

قبل از درج آگهی‌های پولی در اینترنت این مطلب را بخوانید

 آگهی‌های PPC - یا همان آگهی‌های پولی - می‌تواند یک روش فوق‌العاده و کاملاً موثر برای افزایش حضور کسب و کارها در فضای وب و نیز ارتقاء ترافیک سایت‌های تجاری تلقی شود.  معمولاً بهترین جای صفحات یافته‌ها

 

آگهی‌های PPC - یا همان آگهی‌های پولی - می‌تواند یک روش فوق‌العاده و کاملاً موثر برای افزایش حضور کسب و کارها در فضای وب و نیز ارتقاء ترافیک سایت‌های تجاری تلقی شود.

 

معمولاً بهترین جای صفحات یافته‌های جستجوگرهای اینترنتی به این نوع آگهی‌ها اختصاص می‌یابد و همین یک مزیت فوق‌العاده برای PPCهاست.

 

                         


امروزه تبلیغات عام تا حدودی کمرنگ شده است و شرکت‌ها می‌کوشند آگهی‌های خود را حتی‌المقدور به سمع و نظر مخاطبان خاص و خریداران احتمالی کالاهایشان برسانند تا از هرزرفت پول و زمان تا آنجا که می‌شود جلوگیری به عمل آورند.

 

آگهی‌های PPC یکی از بهترین ابزارها برای نیل به این هدف به شمار می‌رود.

 

با همه این مزیت‌ها شما - به عنوان مدیر یک کسب و کار، بنیانگذار یک استارت‌آپ و حتی یک بازاریاب - قبل از این که بخواهید بخشی از بودجه تبلیغات و بازاریابی خود را به آگهی‌های PPC اختصاص دهید، باید این چهار سوال کلیدی از خود بپرسید و برای آنها پاسخ‌هایی صادقانه و دقیق تهیه نمایید.

 

1. آیا این آگهی‌ها می‌تواند مشتری جدیدی برای شما به ارمغان آورد؟

 

بازگشت سرمایه - یعنی کسب سود احتمالی از پولی که خرج می‌کنید - یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در هر نوع تبلیغات و درج آگهی مدنظر قرار داد.

 

این مراحل را در نظر بگیرید: شما یک واسطه خوب پیدا می‌کنید، قرارداد می‌بندید، پول می‌دهید،یک یا چند آگهی PPC درج می‌کنید، مردم هم می‌آیند و با کلیک بر آگهی‌ها وارد سایت شما می‌شوند، و تمام!

 

اگر کار همین جا خاتمه یابد شما ضرر کرده‌اید زیرا شما در واقع برای دیده شدن صفحات سایت‌تان پول آگهی نداده‌اید، بلکه هدف اصلی همانا فروش کالا یا سرویس است که این کار یا از طریق خرید مجدد مشتریان قبلی و یا به وسیله جذب مشتریان جدید صورت می‌پذیرد.

 

لذا یکی از مهمترین پرسش هایی که در این زمینه باید از خود بپرسید و البته پاسخ حساب‌شده‌ای به آن بدهید این است که: آیا این آگهی‌ها مشتری جدیدی برای من به ارمغان می‌آورد؟

 

 

2. آیا محصولات خاص و یا مشتریان خاصی دارید؟

 

این تصور که در اینترنت همه چیز می‌توان فروخت معمولاً درست و به‌جا است ولی استفاده از PPC برای تبلیغ چیزهای رایج و در دسترس توصیه نمی‌شود.

 

در واقع PPC یک راه موثر برای تبلیغ محصولات غیرعادی یا چیزهایی است که یافتن آنها دشوار و پرزحمت است.

 

همچنین PPC یک راهکار مناسب برای جلب توجه مخاطبان ویژه‌ای است که احتمالاً به کالا یا سرویس شما تمایل و علاقه دارند.

 

مثال: بهتر است PPC را خرج تبلیغ «پوشاک زمستانه کودک» کنید و نه فقط «پوشاک».

 

                                            



3. آیا محصولات زیادی تولید می‌کنید؟

 

اگر شما طیف وسیعی از انواع کالاها و سرویس‌ها را تولید و عرضه می‌کنید، در انتخاب کلیدواژه‌ها یا همان کلمات کلیدی در آگهی‌های PPC باید دقیق و هوشمندانه عمل کنید.

 

کلیدواژه‌هایی که توصیفی و طولانی هستند می‌توانند اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار دهند که چه بسا با آن چه که وی جستجو کرده مطابقت زیادی داشته باشد؛ در عین حال شما باید همزمان کلیدواژه‌های خاص را از قلم نیندازید.

 

فرض کنیم شما ده نوع ژاکت در سایزها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کنید.

 

کلیدواژه‌ای که برای آگهی «ژاکت بافتنی زنانه سایز XXL» کمتر از کلیدواژه اختصاص یافته به «ژاکت» دید دارد ولی همان، در جذب مشتریان خاص می‌تواند کاملاً موفق عمل کند.

 

4. آیا آگهی‌های شما تاریخ انقضا دارد؟

 

PPC می‌تواند یک رسانه تبلیغاتی ایده‌آل برای کالاها یا محصولاتی باشد که دارای مهلت و تاریخ انقضا می‌باشد زیرا در این صورت این احتمال که کاربران به جای آن که صرفاً نظاره‌گر باشند، دست به خرید بزنند بالا می‌رود.

 

البته صاحب نظران بر این باورند که این نوع خرید کردن‌ها، معمولاً بر اساس احساسات و هیجان است و لذا شما می‌توانید با استفاده از عناصر بصری، به این احساسات دامن بزنید و کاربران را تحریک کنید.

 

به هر حال به یاد داشته باشید که آگهی‌های PPC اگر به طور درست، محاسبه‌شده و اصولی اجرا شود، می‌تواند یک جریان ثابت فروش و سودآوری برای شما به ارمغان آورد.

 

ولی از واقعیت‌ها غافل نشوید: در پایان روز، تعداد کلیک‌هایی که بر آگهی خورده ارزش ندارد بلکه آن چه که مورد توجه قرار می‌گیرد، سودی است که از مشتریان جدید نصیب شرکت شده است.

 

منبع: هافینگتن پست

---
درج آگهی‌-پول- اینترنت- SEO - PPC - Business
25 خرداد 1394
__