به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

«صنعت نمایش آگهی‌های موبایلی پیشرفت کرده است»

در چند صباح اخیر، بهبودهای عمده‌ای در صنعت نمایش آگهی‌های موبایلی رخ داده است.  از جمله‎‌ی این پیشرفت‌ها می‌توان به فاکتورهایی همچون نرخ انتشار آگهی (ad expansion rate)، نرخ تعامل آگهی (ad engagement

در چند صباح اخیر، بهبودهای عمده‌ای در صنعت نمایش آگهی‌های موبایلی رخ داده است.

 

از جمله‌ی این پیشرفت‌ها می‌توان به فاکتورهایی همچون نرخ انتشار آگهی (ad expansion rate)، نرخ تعامل آگهی (ad engagement rate) و زمان صرف شده برای تماشای آگهی (time spent) اشاره کرد.

 

این گام‌های رو به جلو می‌تواند به بهبود وضعیت تبلیغات موبایلی منجر شده و در مجموع روح تازه‌ای به این اکوسیستم بدمد.

 

اخیراً شرکت فناوری Celtra گزارش خود موسوم به عملکرد نمایش آگهی‌های موبایلی (Mobile Display Ad Performance Report) را که به نیمه دوم سال جاری مربوط می‌شود منتشر کرده است.

 

این گزارش حاوی نکته‌های ارزشمندی است که به برخی از آنها اشاره می‌شود.

 

                                        

 

Matevz Klanjsek موسس و یکی از مدیران Celtra می‌گوید صنعت تبلیغات موبایلی باید به شیوه‌ای مناسب، ارزش آگهی‌های موبایلی را که می‌تواند در اختیار بازاریاب‌ها قرار دهد برای ایشان تبیین نموده و ثابت کند که کانال‌های موبایلی قادر است عملکردی موثرتر و کارآمدتر از تلویزیون داشته باشد.

 

وی می‌افزاید ما باید با شناسایی و توسعه ابزارهای سنجش مناسب، کارمان را شروع کنیم. من در چند سال گذشته پیشرفت‌های مهمی در این حوزه شاهد بوده‌ام.

 

بر اساس گزارش Celtra، در سه ماهه مورد بحث، بیشترین سهم دیده شدن آگهی‌ها به موضوعات سرگرمی (20 درصد) رسیده و پس از آن خودرو، برندهای CPG، صنایع غذا و نوشیدنی، خرده‌فروشی و فناوری در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

بیشترین زمان صرف شده برای تماشای ویدئوها به خودرو و فناوری اختصاص یافته، در حالی که بالاترین نرخ تکمیل ویدئو از آن سرگرمی و سفر بوده است.

 

بر اساس داده‌های موجود به نظر می‌رسد نرخ انتشار ویدئوها در سه ماهه دوم سال جاری از سرعت بالایی برخوردار خواهد بود که این رقم 20 درصد بیش از میزان استاندارد آن پیش‌بینی می‌شود.

 

Celtra در گزارش خود مدعی است فرمت آگهی‌های ویدئویی هوشمند بسیار اثرگذار است و علاوه بر این که نرخ تعامل آن بالاست، زمانی که افراد به این آگهی‌ها اختصاص می‌دهند نیز قابل ملاحظه می‌باشد.

 

زمانی که کابران به تماشای این نوع آگهی‌های ویدئویی اختصاص می‌دهند، طولانی و 4/25 ثانیه است در حالی که نرخ استاندارد آن 5/16 ثانیه می‌باشد.

 

Matevz Klanjsek می‌گوید در چند سال گذشته صنعت فناوری تبلیغات شاهد پیشرفت‌های مهمی در بخش ابزار و پلتفرم‌ها بوده، در حالی که بسیاری از بیلبوردهای دیجیتالی به همان وضعیت سابق خود باقی مانده است. اکنون زمان آن فرا رسیده که اینها نیز هوشمند شوند.

 

وی در توضیح این مطلب خود گفت آگهی‌های هوشمند به طور کامل در جریان محتوای تبلیغات است و می‌تواند خود را با آن منطبق سازد.

 

چنین تبلیغاتی همچنین قادر است به مخاطبان، ناشران و فاکتورهای مختلفی همچنین زمان و مکان واکنش نشان دهد.

 

به همین دلیل این نوع آگهی‌ها از پتانسیل بسیار بالایی برای شخصی‌شدن برخوردار می‌باشد، و این خود نکته بسیار حائز اهمیتی است.

 

منبع: ترجمه نسبتاً آزاد از eweek.com

 


---
صنعت- نمایش- آگهی‌- موبایلی- پیشرفت-Mobile-Ad -Metrics -Improve-Video -Ads
14 تیر 1394
__