به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

بودجه «بازاریابی موبایلی» شرکت‌‎های هندی 25 درصد افزایش می‌یابد

 اگر چه  تا کنون بنگاه‌های تبلیغاتی و بازاریاب‌های هندی، توجه چندانی به مقوله بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) نشان نمی‌داده‌اند ولی آماری که اخیراً منتشر شده حکایت از آن دارد که در این دیدگاه تغی

 اگر چه  تا کنون بنگاه‌های تبلیغاتی و بازاریاب‌های هندی، توجه چندانی به مقوله بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing) نشان نمی‌داده‌اند ولی آماری که اخیراً منتشر شده حکایت از آن دارد که در این دیدگاه تغییراتی بنیادی حاصل شده است.

 

                                                   

 

 

به گزارش موسسه صبا ویژن به نقل از اکونومیک تایمز هند، بازاریاب‌های هندی در سال جاری، بودجه‌ای که برای بازاریابی موبایلی اختصاص می‌دهند 25 درصد رشد داشته، در حالی که این رقم پیش از این «10 درصد یا کمتر» گزارش شده است.

 

پیش‌بینی می‌شود رقم مزبور در سال 2020 یعنی 5 سال دیگر، 51 الی 99 درصد افزایش یابد، که جهشی خیره‌کننده به شمار می‌رود.

 

در یک نظرسنجی، حدود 47 درصد پاسخ‌دهندگان گفتند: ما معتقدیم موبایل به عنوان یک کانال بازاریابی، ابزاری موثر و کارامد محسوب می‌شود که می‌تواند برای برندها سوداوری به همراه داشته باشد.

 

این گزارش می‌گوید 40  درصد بازاریاب‌های هندی بر این باورند که پایایی (Reliability) و در دسترس بودن یا همان سرویسدهی بی‌وقفه (Availability) دو چالش و مانع جدی بر سر راه کسب موفقیت در حوزه بازاریابی موبایلی محسوب می‌شود که پیشتر با آن دست به گریبان بوده‌اند.

 

این مطالعه بر آن است که اگر چه اهمیت اسمارت‌فون‌ها بیش از پیش در حال ظهور است ولی بازاریابی موبایلی مقوله‌ی چند بُعدی و پیچیده‌ای است که هنوز برای استفاده تمام و کمال از ظرفیت‌های آن، راه درازی در پیش است.

11 مهر 1394
__