به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

انتقاد از کم‌کاری گوگل در مقابله با کلاهبرداری‌های تبلیغاتی در وب

شرکت جهانی WPP به گوگل هشدار داد که باید به موضوع «دیده شدن غیرواقعی آگهی‌های آنلاین» توجه بیشتری نشان دهد و تلاش‌های خود را در این زمینه تقویت نماید.  مارتین سورل (Martin Sorrell) مدیر اجرایی شرکت تب

شرکت جهانی WPP به گوگل هشدار داد که باید به موضوع «دیده شدن غیرواقعی آگهی‌های آنلاین» توجه بیشتری نشان دهد و تلاش‌های خود را در این زمینه تقویت نماید.

 

مارتین سورل (Martin Sorrell) مدیر اجرایی شرکت تبلیغاتی دبلیوپی‌پی (WPP) این مطلب را در واکنش به این خبر که گوگل از بازاریاب‌ها بابت نماش آگهی‌های یوتیوب پول می‌گیرد حتی اگر مشخص شود که بیننده، نه یک کاربر بلکه یک ربات بوده، عنوان کرده است.

 

WPP که از آن به عنوان بزرگترین بنگاه تبلیغات و روابط عمومی جهان یاد می‌شود، تخصص ویژه‌ای در زمینه تبلیغات و رتبه‌بندی برندهای تجاری دارد.




به گزارش موسسه صبا ویژن به نقل از فایننشیال تایمز، مدیر این شرکت گفته امروزه مشتری‌ها محتاط و بدگمان شده‌اند.

 

برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که با ادامه این روند ممکن است بازاریاب‌ها دوباره به سراغ رسانه‌های سنتی از قبیل مطبوعات و تلویزیون بروند.

 

دیده شدن‌های تقلبی یعنی کلیک بر آگهی‌های آنلاین توسط ربات‌ها، موضوعی است که از دیرباز دامنگیر صنعت تبلیغات آنلاین بوده و اکنون به معضلی بزرگ و به ظاهر لاینحل برای این صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است.

 

ربات نوعی برنامه رایانه‌ای است که رفتارهای اینترنتی کاربران را تقلید می‌کند.

 

هر چند گفته می‌شود گوگل سرمایه‌گذاری کلانی برای مقابله با این نوع بزهکاری آنلاین داشته ولی پژوهشی که توسط چهار موسسه‌ی UC3M، Imdea، NEC Labs Europe و Polito صورت گرفته، ابهاماتی در این خصوص پیش کشیده و این موضوع را که «آیا گوگل برای محافظت از تبلیغات‌چی‌ها در برابر عملیات فریب اقدامات کافی مبذول داشته» را به چالش کشیده است.

 

اتحادیه جهانی تبلیغات (National Association of Advertisers) که اعضای آن سالانه بیش از 20 میلیارد دلار برای بازاریابی هزینه می‌کنند، و نیز White Ops یک شرکت فعال در زمینه شناسایی کلاهبرداری‌های آنلاین در پژوهشی که سال گذشته انجام دادند دریافتند یک چهارم ویدئوهای تبلیغاتی آنلاین توسط ربات‌ها «دیده شده است».

 

این اتحادیه تخمین زده که در سال 2015، بات‌ها در حوزه آگهی‌های نمایشی و ویدئویی، بیش از 6 میلیارد دلار به بنگاه‌های تبلیغاتی خسارت وارد می‌کنند.

 


---
گوگل - کلاهبرداری‌- تبلیغات - وب
15 مهر 1394
__