به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

آینده روشن پیش‌روی فناوری «اینترنت اشیاء»

چند سالی است که مفهوم اینترنت اشیاء یا IoT (مخفف Internet of Things) به نُقل محافل فناوری تبدیل شده است.   هر چند هنوز فاصله زیادی تا نزدیک شدن این مفهوم به واقعیت وجود دارد ولی تقریباً همه آمار و

چند سالی است که مفهوم اینترنت اشیاء یا IoT (مخفف Internet of Things) به نُقل محافل فناوری تبدیل شده است.

 

هر چند هنوز فاصله زیادی تا نزدیک شدن این مفهوم به واقعیت وجود دارد ولی تقریباً همه آمار و ارقام موجود، از رشد سریع و همه‌جانبه IoT حکایت دارد.





به گزارش موسسه صبا ویژن به عنوان مثال وب‌سایت pivotpoint.io در گزارش خود گفته شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای به استفاده از دیوایس‌های IoT در زیرساخت‌های اطلاعاتی خود روی آورده‌اند.

 

بر پایه گزارش این سایت، برآوردهای جدید IDC نشان می‌دهد در سال 2019 رقمی بالغ بر 698.6 میلیارد دلار صرف IoT خواهد شد.

 

این رقم در سال گذشته 1.3 تریلیون دلار بوده است.

 

پیش‌بینی می‌شود این رشد بیشتر در منطقه آسیا-اقیانوسیه صورت گیرد.

 

در سال گذشته 40 درصد از بودجه اختصاص یافته به بخش IoT در این منطقه هزینه شده است.

 

پس از آن، کشورهای آمریکای شمالی و اروپای غربی در جایگاه بعدی قرار دارند که در سال 2015، بیش از 250 تریلیون دلار در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

در این گزارش عنوان شده که مدیران IT سازمان‌ها اخیراً به همکاری با ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت شده (MPS) روی آورده‌اند تا از این طریق بتوانند به راه حل‌های مناسب IT دست یابند.

 

علاوه بر جنبه‌های فنی، یکی از دلایل استقبال شرکت‌ها از اینترنت اشیاء، پتانسیل این فناوری در کاهش هزینه‌های جاری سازمان‌هاست.

 

البته نباید از نظر دور داشت که در همه‌گیر شدن این فناوری، یک سری موانع و چالشهایی وجود دارد که حریم خصوصی افراد و امنیت داده‌ها از جمله مهمترین آنها به شمار می‌رود.


---
آینده- روشن-- فناوری-اینترنت اشیا
5 بهمن 1394
__