به راهنمایی نیاز دارید؟

۲۵ ۹۵۶
English

دیده‌شدن صددرصدی آگهی‌ها؛ رؤیایی دست‌نیافتنی

 موسسه آمریکایی دفتر آگهی‌های تعاملی (Interactive Advertising Bureau) که یکی از نهادهای مسئول در حوزه تبلیغات و آگهی است چندی پیش اعلام کرد در حال حاضر نمی‌توان میزان دیده شدن آگهی‌های دیجیتال را به ص

 

موسسه آمریکایی دفتر آگهی‌های تعاملی (Interactive Advertising Bureau) که یکی از نهادهای مسئول در حوزه تبلیغات و آگهی است چندی پیش اعلام کرد در حال حاضر نمی‌توان میزان دیده شدن آگهی‌های دیجیتال را به صد در صد رساند.

 

دیده شدن تبلیغات یا به اصطلاح Viewability یکی از دغدغه‌های اصلی بازاریاب‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی در اینترنت است.

 

این افراد می‌گویند از این که باید برای تبلیغاتی پول پرداخت کنند که تعداد کمی از کاربران آنها را تماشا می‌کنند، ناخرسند و نگران‌اند.

 

 

                                  

 

به گزارش موسسه صبا، در همین راستا، اتحادیه استانداردها موسوم به Media Rating Council - یا به اختصار MRC - سال گذشته مدعی شد اگر کاربران، یک آگهی را با نرخ 50 درصد و در مدت زمان یک یا بیش از یک ثانیه تماشا کنند، می‌توان آن آگهی را «دیده شده» به شمار آورد.

 

با این حساب، توقع تبلیغات‌چی‌ها، آژانس‌ها و ناشران مبنی بر دیده شدن آگهی‌های‌شان به میزان 100 درصد، قدری زیاده‌خواهی، نامعقول و غیرمنطقی به نظر می‌رسد؛ حداقل در شرایط کنونی.

 

IAB می‌گوید با این سخن Media Rating Council مبنی بر این که فناوری و سیستم‌های اندازه‌گیری برای به 100 درصد رساندن «دیده شدن» تبلیغات هنوز مهیا نیست، هم عقیده است.

 

منبع: adage.com


---
آگهی‌- رؤیایی
25 اسفند 1393
__